Bewuster leven vraagt vaak (kleine) offers. Minder vliegen, geen vis en vlees eten, om maar enkele voorbeelden te noemen. Maar het kan soms ook volledig pijnloos: door groene producten te gebruiken. Unilever introduceerde in Nederland het merk Seventh Generation.

 

De schoonmaakproducten van Seventh Generation van Unilever bevatten tot 87% plantaardige ingredienten, goodiebag met ecologische schoonmaakmiddelen

Geef Groen Door met het gebruik van ecologische schoonmaakmiddelen

Unilever presenteerde de nieuwe productlijn met ecologische schoonmaakmiddelen tijdens een influencer-bijeenkomst bij restaurant Flora in Amsterdam. In het lentezonnetje werd ook een heerlijke vegan lunch geserveerd. Ik had producten van de Vegetarische Slager verwacht. Want sinds kort onderdeel van Unilever, maar we kregen andere, ook heel smakelijke, gerechten.

Vegan lunch bij restaurant Flora Amsterdam

Vegan lunch bij restaurant Flora Amsterdam

Vegan lunch bij restaurant Flora Amsterdam

Leker, gezond en natuurlijk vegan

 

Seventh Generation, al 30 jaar duurzaam

Seventh Generation werd ruim 30 jaar geleden bedacht door enkele milieubewuste Amerikanen. Drie jaar geleden is het merk door Unilever overgenomen en onlangs werd het dus geïntroduceerd in Nederland. Hier is alleen de schoonmaaklijn te koop, dus denk wasmiddel, allesreinigers en afwasproducten. De producten zijn niet alleen milieubewust maar ook diervriendelijk want niet getest op dieren. Heel belangrijk.

De naam Seventh Generation slaat op een gezegde van de Iroquois indianen. Dat gezegde wijst erop dat we ons altijd bewust moeten zijn welke gevolgen onze daden hebben voor de volgende zeven generaties. In 2018 werd Seventh Generation uitgeroepen tot een van de 50 meest duurzame bedrijven van de wereld.

Een schone was en een schoon milieu dankzij Seventh Generation

Een schone was en een schoon milieu dankzij Seventh Generation

 

Schone, geurvrije keuken

Het is even wennen. Ik heb zojuist mijn keuken schoongemaakt met de allesreiniger spray van Seventh Generation. Alles ziet er spic en span uit. En dat is natuurlijk het belangrijkst. Maar ik ruík ook graag een schoon huis. En deze spray is nou net reukloos. Nee dan het handafwasmiddel met lavendel en mint-geur. Geen synthetische geurstoffen maar het pure spul. Dat is beter. De producten zijn sowieso voor het grootste deel plantaardig en er zijn geen kunstmatige geurstoffen en andere stoffen die schadelijk zijn voor mens & milieu aan toegevoegd. Het wasmiddel dat ik testte, ruikt heerlijk. Maar er is nog geen wasverzachter van het merk te koop in Nederland dus uiteindelijk ruikt mijn was naar wasverzachter en verdwijnt de Seventh Generation oranjebloesemgeur. Jammer.

De schoonmaakproducten van Seventh Generation van Unilever bevatten tot 87% plantaardige ingredienten

Schoonmaken met ecologische schoonmaakmiddelen

 

De duurzame verpakking

De verpakking is verantwoord want gemaakt van 100% gerecycled en recyclebaar plastic maar heeft wel een beetje een brave Libelle/Margriet uitstraling. Ik vind zelf de verpakkingen van bijvoorbeeld Seepje aantrekkelijker want hipper en onderscheidender. Maar op de Amerikaanse website van Seventh Generation zag ik wel een superhip ecologisch jasje met karton looks voor hun geconcentreerde wasmiddel. Misschien komt die ook nog een keer naar Nederland. Unilever gaat trouwens ook experimenteren met navulbare verpakkingen van aluminium en glas. Daar ben ik ook heel benieuwd naar, dus wellicht in de nabije toekomst meer mooi duurzaam nieuws.

De schoonmaakproducten van Seventh Generation van Unilever bevatten tot 97% plantaardige ingredienten

De schoonmaakproducten bevatten tot 97% plantaardige ingrediënten